singapore places

جاذبه های دیدنی سنگاپور

مهروگشت » تور آسیایی » تور سنگاپور » جاذبه های دیدنی سنگاپور

جاذبه های سنگاپور را از دست ندهید! سنگاپور یکی از شهرهای مدرن و زیبای آسیای شرقی می باشد که با جذابیت های دیدنی خود سالانه گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند. این مروارید درخشان با توجه به اینکه مساحت کمی دارد اما هر گوشه آن یک شگفتی برای کشف کردن دارد. کشور سنگاپور با توجه به اینکه فرهنگ آسیایی و غربی را همزمان در خود جای داده، برای هر مسافری از هر نقطه ای در جهان جذابیت های منحصر به فردی دارد.

جاذبه های این شهر زیبا تنها به معماری به خصوص و مدرن آن منتهی نمی شود! یکی از مهمترین تفریحاتی که می توانید در این شهر مدرن تجربه کنید، گشت و گذار در دل بازارهای مشهور آن می باشد. بنابراین فراموش نکنید که در برنامه سفری خود بازدید از بازارهای سنگاپور را حتما لحاظ کنید! در ادامه قصد داریم به بهترین جاذبه ها و فعالیت های تفریحی در این شهر زیبا و مدرن بپردازیم.

بهترین پارک های آبی سنگاپور

پارک های آبی سنگاپور می تواند یکی از بهترین تفریحات در یک سفر گرم و تابستانی باشد. تصور شنا کردن در آب و هوای گرم این مروارید درخشان با کلی امکانات تفریحی آبی مثل سرسره هایی که حتی یک ذهن خلاق هم قدرت تصور ان را ندارد، می تواند بسیار مهیج و هیجان انگیز باشد. در ادامه به ترتیب به 5 تا از بهترین های پارک های آبی می پردازیم.

پارک آبی وایلد وایلد وت (Wild Wild Wet)

وایلد وایلد وت یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین پارک‌های آبی سنگاپور می باشد. این پارک آبی اسرارآمیز در منطقه “پاسی ریس” قرار دارد و به خاطر سرسره های متنوع و خاص خود در میان گردشگران شهرت دارد. از سرسره های هیجان انگیز ان می توان به “تورنادو” و “فری فال” اشاره کرد.

اگر به دنبال یک فعالیت پرهیجان می باشید که آدرنالیت شما را به نهایت خود برسانید، این دو سرسره آبی را حتما امتحان کنید! این پارک آبی سحرآمیز فضاهایی جداگانه برای کودکان و خانواده ها نیز دارد. این فضا شامل استخرهای آرام و بازی های آبی و فضایی برای استراحت می باشد.

هزینه

  • بلیت برای بزرگسالان: حدود 26 تا 35 دلار سنگاپور
  • بلیت برای کودکان: حدود 19 تا 26 دلار سنگاپور

ادونچر کوو واترپارک (Adventure Cove Waterpark)

ادونچر کوو واترپارک یک پارک آبی پیشرفته و پر از امکانات تفریحی آبی می باشد. این پارک آبی منحصر به فرد در جزیره “سنتوسا” قرار دارد. ادونچر کوو واترپارک شامل امکاناتی مانند یک استخر موج مصنوعی، سرسره‌های آبی پیچیده و “ریور رپیدز” می باشد.

تفریحات این پارک آبی بی نظیر هنوز تمام نشده! این پارک آبی علاوه بر این یک ویژگی منحصر به فرد به نام “اسنورکلینگ” را به مسافران ارائه می دهد. در این فعالیت آبی شما این امکان را دارید که در میان ماهی های زنگارنگ شنا کنید! این مجموعه بی نظیر از سرسره ها و فعالیت های آبی، این پارک آبی را به مقصدی ایده آل برای هر سنی تبدیل کرده است.

هزینه

  • بلیت برای بزرگسالان: حدود 42 دلار سنگاپور
  • بلیت برای کودکان: حدود 33 دلار سنگاپور

هیدرو دش (HydroDash)

هیدرو دش یک پارک بادی شناور بر روی آب های سنگاپور می باشد. این پارک آبی بیشتر مناسب برای کودکان و نوجوانان می باشد و برخلاف آنچه از یک پارک آبی انتظار می رود، شناور بر روی آب های سواحل سنتوسا قرار دارد. پارک آبی “هیدرو دش” با موانع بادی شناور، سرسره‌ها، و مناطق پرش آزاد، مناسب مسافرانی می باشد که به ورزش های آبی و تفریحات آبی گروهی علاقه مند هستند.

اما از مهمترین مزیت هایی که این پارک آبی برای مسافران دارد این است که فضای امن و کم خطری برای کودکان ایجاد کرده است. هیدرو دش برای خانواده‌ها و گروه‌های دوستان یک تجربه‌ی آبی هیجان‌انگیز و کاملاً متفاوت را فراهم می‌کند.

هزینه

  • بلیت برای بزرگسالان و کودکان: حدود 18 تا 20 دلار سنگاپور برای یک ساعت

بهترین موزه ها در سنگاپور

یکی از جاذبه های دیدنی سنگاپور، موزه های منحصر به فرد و مدرن آن می باشد. این جاذبه سنگاپور با آنچه از موزه های دیگر تا به امروز دیده اید زمین تا آسمان متفاوت می باشد. با ورود به هر موزه گویی وارد یک دنیای سحرآمیز و پر از رنگ شده اید. موزه های سنگاپور از آن دست جذابیت هایی می باشد که باید حتما در برنامه سفری خود در میان هر فعالیتی، فرصتی برای بازدید کنار بگذارید. در ادامه به 3 تا از شناخته شده ترین موزه های سنگاپور می پردازیم.

موزه هنر علوم در بی سندز

در این موزه جذاب و دیدنی انتظار یک تجربه آموزشی و مهیج و سرشار از شگفتی را داشته باشید! موزه ArtScience در مارینا بی سندز قرار دارد. این جاذبه مهیج یک تجربه آموزشی نیست، دنیایی از هنر، فضا، فناوری و دنیایی از شگفتی های بی شمار است. نمای این ساختمان همانند 10 انگشت می باشد بر روی یک پایه گرد در مرکز قرار گرفته است. نمای این ساختمان بی نظیر بیشتر به نیلوفر آبی سنگاپور شناخته می شود که در دل شب آسمان سنگاپور را روشن می کند.

در این موزه تخیل را از “استودیو گیبلی” شروع کنید! این نمایشگاه اولین نمایشگاهی ست که از ۴ اکتبر ۲۰۲۴ تا ۲ فوریه ۲۰۲۵ با همکاری استودیو گیبلی ژاپن برگزار شده و هنوز هم برگزار می شود و جزو یکی از پر مخاطب ترین فضاهای این موزه می باشد.

نمایشگاه “دنیای آینده” جایی ست که علم با هنر ملاقات می کند. این نمایشگاه جزو آن دسته از فضاهایی می باشد که هر لحظه در حال تغییر و تجربه بزرگترین ایده ها در خود بوده است. در کنار این فضای دیدنی، گالری جدیدی به نام “کاوش در مرزهای جدید” درحال شکل گیری می باشد. این گالری مرزهای بازی و خلاقیت را از نو تعریف می کند. در این نمایشگاه بازدیدکنندگان می توانند سفری با احساسات بی شمار را در هر فضا تجربه کنند.

هزینه

  • هزینه بلیط موزه ArtScience در سنگاپور با توجه به بلیط و نمایشگاه‌هایی که قصد بازدید از آن را دارید، متفاوت می باشد.
  • به طور کلی هزینه بلیط برای بزرگسالان در محدوده 19 تا 25 دلار سنگاپور (SGD) و برای کودکان، دانش‌آموزان، و افراد مسن کمتر می باشد

موزه بستنی سنگاپور

اگر در هر موزه ای اجازه به همراه داشتن خوراکی به داخل را ندارید، در این ساختمان خوشمزه صورتی رنگ، یکی از اصلی ترین فعالیت ها خوردن و مزه کردن می باشد. در این موزه، “بستنی” به خاطر طعم خاص و منحصر به فرد خود که به زندگی ما شادی می بخشد، از جایگاه خاصی برخوردار است و به صورت ویژه به تاریخچه آن می پردازند.

شما می توانید یک روز را با دوستان صمیمی خود به امتحان کردن طعم های متفاوت و حتی ترکیب انها و خلق یک طعم جدید بگذرانید. همچنین می توانید در استخر معروف آن در دنیایی صورتی رنگ و خوشمزه، کودک درونتان را دوباره زنده کنید و مانند یک کودک در این فضا به بازی و سرگرمی بپردازید.

هزینه

  • هزینه بلیط موزه بستنی در سنگاپور بسته به روز و زمان بازدید متفاوت است.
  • معمولاً قیمت بلیط برای بزرگسالان حدود 42 دلار سنگاپور (SGD) و برای کودکان حدود 36 دلار سنگاپور است.

موزه علمی سنگاپور

در این یک محیط خانوادگی در سنگاپور به کاوش بپردازید! این موزه هیجان انگیز به عنوان یکی از برترین مراکز علمی جهان شناخته می شود و هر گوشه از آن به بخشی از دنیای شگفت انگیز علم می پردازد. در این موزه جذاب و دیدنی حتما از نمایشگاه های برجسته آن مانند “پروفسور کراکیتز لایت ماز” و “آینه‌ای خارق‌العاده” دیدن کنید.

تنها گشت و گذار در این جهان علمی کافی نیست! شما می توانید در Omni-Theatre که با آخرین تکنولوژی 8K و صندلی‌های ویژه طراحی‌شده است، به تماشای فیلم بپردازید و از نمایش هایی مانند “جین گودال: دلایل امید” و “ماجراجویی سوپرماه گربه کیتز” لذت ببرید.

در میان این همه شگفتی، وجود اتاق فرار با هزاران پازل و معما برای حل کردن می تواند یک روز هیجان انگیز را برای شما رقم بزند. این محیط کاملا علمی تنها برای نوجوانان و بزرگسالان طراحی نشده و این موزه فضایی اختصاصی برای کودکان 8 سال به بالا ایجاد کرده است که فرصت عالی برای یادگیری از طریق بازی برای کودکان فراهم می کند.

هزینه

  • بزرگسالان: حدود 20 تا 25 دلار سنگاپور (SGD)
  • کودکان (3 تا 12 سال): حدود 12 تا 15 دلار سنگاپور
  • بازدیدکنندگان بالای 60 سال: حدود 12 تا 15 دلار سنگاپور
  • خانواده‌ها و گروه‌ها: تخفیف‌هایی ممکن است برای گروه‌های بزرگ یا بسته‌های خانوادگی ارائه شود.

باغ وحش و آکواریوم های سنگاپور

یکی دیگر از جذابیت های سنگاپور آکواریوم ها و باغ وحش های منحصر به فرد آن می باشد. کشور سنگاپور، بزرگترین آکواریوم جهان را دارد و باغ وحش های آن فضایی امن و گسترده برای حیوانات فراهم کرده است. در ادامه به چندتا از زیباترین آکواریوم ها و باغ وحش های سنگاپور می پردازیم.

آکواریوم S.E.A

آکواریوم SEA در Resorts World Sentosa یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌ها در جهان می باشد. این آکواریوم غول پیکر بیش از 100,000 حیوان دریایی از 1,000 گونه مختلف را در خود جای داده است. این آکواریوم، بیش از 40 زیستگاه متنوع دریایی را برای بازدیدکنندگان به نمایش می‌گذارد.

در آکواریوم SEA شما می‌توانید نزدیک به 80 گونه آبی در معرض خطر، مانند پرتوهای مانتات، ناپلئون راس و انواع مرجان‌هایی که محیط‌های آبی بکر را به نمایش می‌گذارند، ببینید. در این دنیای پهناور زیر آب، علاوه بر آنکه می توانید به گشت و گذار در زیستگاه های آبی بپردازید، می توانید از امکاناتی مانند رستوران ها و کافه ها هم استفاده کنید.

هزینه

  • بزرگسالان: حدود 41 دلار سنگاپور (SGD)
  • کودکان (4 تا 12 سال): حدود 30 دلار سنگاپور
  • سالمندان (60 سال و بالاتر): حدود 30 دلار سنگاپور

باغ وحش سنگاپور

با تهیه یک بلیط بیش از 300 گونه از حیوانات را در این باغ وحش ببینید. در این باغ وحش غول پیکر به همراه راهنما با تراموای، می توانید به 6 منطقه مختلف در این باغ وحش بروید و در ظول مسیر از توضیحات و اطلاعات جالبی که بدست می آورید، لذت ببرید. شما در این دنیای زیبا فرصت غذتا دادن به حیواناتی مانند فیل، زرافه، بز، و کرگدن سفید را خواهید داشت.

در این فضای سرسبز فرزندانتان می توانند اوقات خوشی را با آنایی با گونه های مختلفی از حیوانات، سپری کنند. در کنار آن می توانید از امکاناتی مثل کافه و رستوران های باکیفیت در این باغ وحش بهره مند شوید و یک تجربه به یادماندنی خلق کنید.

هزینه

  • بزرگسالان: حدود 48 دلار سنگاپور (SGD)
  • کودکان (3 تا 12 سال): حدود 33 دلار سنگاپور
  • سالمندان (60 سال و بالاتر): حدود 20 دلار سنگاپور

بهشت پرندگان سنگاپور

به بهشت رنگارنگ پرندگان خوش آمدید! در این باغ رنگارنگ زیستگاه ها با مناظر دیدنی و فوق العاده ای وجود دارد. در بهشت زیبای پرندگان بیش از 3500 پرنده و بیش از 400 گونه پرندگان وجود دارد. شما در این زیستگاه دیدنی می توانید به پرندگان غذا بدهید و از موسیقی طبیعت لذت ببرید. این پارک با رستوران ها و کافه های با کیفیت پذیرای شما میهمانان عزیز می باشد.

هزینه

  • بزرگسالان: حدود 48 دلار سنگاپور (SGD)
  • کودکان (3 تا 12 سال): حدود 33 دلار سنگاپور
  • سالمندان (60 سال و بالاتر): حدود 20 دلار سنگاپور

باغ ها و پارک های سنگاپور

در سفر خود به سنگاپور جایی برای این جاذبه خوش عطر و بو کنار بگذارید! هرآنچه از یک بهشت پرگل در سر دارید را می توانید در باغ های زیبا و رنگارنگ سنگاپور تجربه کنید. در این باغ های پرگل گونه های بی شماری از گل ها و گیاهان دارویی وجود دارد که علاوه بر اینکه که می توانید از وقت گذرانی با قدن زدن در این پارک ها لذت ببرید، می توانید این گونه ها را به صورت جداگانه تهیه کنید و بخش کوچکی از این بهشت زیبا را با خود به خانه ببرید. در ادامه به 3 تا از زیباترین آنها اشاره می کنیم.

جنگل ابر

تصور اینکه بتوانید از نزدیک گونه های گیاهی که در ارتفاعات بالای 2000 متر یافت می شوند را ببینید، می تواند یکی از تاثیرگذارترین دلایلی باشد که شما را به این جاذبه دیدنی فرا بخواند! “جنگل ابر” در سنگاپور یکی از جاذبه های شگفت انگیز در مجموعه باغ های Gardens by the Bay می باشد. این گلخانه پهناور دارای محیطی با اب و هوای خنک و مرطوب می باشد و این فرصت را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند تا در میان گیاهان کوهستانی قدم بزنند.

جالب است بدانید که در مرکز این گلخانه عظیم، یکی از بلندترین آبشارهای داخلی جهان قرار دارد. ارتفاع ابن آبشار به 35 متر می رسد. همچنین یکی دیگر از شگفتی های این گلخانه سحرآمیز که اسم خود را از آن گرفته، این است که شما می توانید از مسیرهای پیاده روی معلق در میان ابرها حرکت کنید و از محیط و معماری این فضای جذاب و زیبا لذت ببرید.

هزینه

  • بزرگسالان: حدود 53 دلار سنگاپور (SGD)
  • کودکان (3 تا 12 سال): حدود 40 دلار سنگاپور

چوان چوان بیسترو

این پارک با ترکیبی از تپه های سبز رنگ و کافه های زیبا و دنج خود شناخته می شود. این پارک زیبا و پرگل فضای سرسبز دهکده هابیت ها در فیلم “ارباب حلقه ها” را تداعی می کند. شما در این پارک خوش عطر و بو و رنگارنگ می توانید قدم بزنید، به صرف چای و قهوه بروید و به موجودات کوچک آن غذا بدهید. همچنین می توانید از سرسره رنگارنگ آن برای تفریح و خوش گذرانی همراه دوستان خود، استفاده کنید. در این فضای سرسبز فراموش نکنید که چندتا عکس یادگاری بگیرید!

هزینه

  • حدود 14 دلار سنگاپور (SGD)

سواحل سنگاپور

شما نمی توانید به سنگاپور سفر کنید و عاشق سواحل زیبای آن نشوید! سواحل زیبای سنگاپور علاوه بر جذابیت های طبیعی که دارد به زیبایی های ساخت بشر نیز شهرت دارد. در واقع سواحل آرام سنگاپور ترکیبی از جذابیت های طبیعی و مصنوعی می باشد که ترکیب این دو آن را به یک جاذبه منحصر به فرد تبذدیل کرده است. در ادامه به 3 تا از شناخته شده ترین های آن اشاره می کنیم.

ساحل تانجونگ

ساحل تانجونگ یکی از باشکوه ترین سواحل جنوب غربی جزیره سنتوزا می باشد. این ساحل یک خلوتگاه آرام مناسب برای استراحت می باشد. این جزیره کوچک در مقایسه با دو ساحل دیگر در سنتوزا شلوغ تر می باشد و مناسب مسافرانی می باشد که به هدف کسب آرامش و استراحت به سواحی سنگاپور می روند.

ساحل تانجونگ

ساحل پالاوان 

ساحل پالاوان یکی از مناسب ترین سواحل برای خانواده ها می باشد. این ساحل آرام از دیگر 3 ساحل سنتوزا شناخته شده تر می باشد. این ساحل زیبا در نقطه میانی جزیره در انتهای یک پل معلق که پالاوان را به جنوب قاره آسیا متصل می کند، قرار دارد. این پل در هر انتها برج هایی برای دیده بانی دارد و شما می توانید به بالای این برج ها بروید و با یک چشم انداز 360 درجه از جذابیت های طبیعی آن لذت ببرید. 

ساحل پالاوان

پارک ساحلی چانگی

این ساحل در سنگاپور یکی از قدیمیتیرن ها می باشد. نام این ساحل از نوار باریک شنی که در امتداد ساحل دارد، گرفته شده است. این ساحل با درختان بلند نخل پوشیده شده است و فضایی آرام و مطلوب برای مسافران ایجاد می کند. ساحل چانگی می تواند یک مکان مناسب برای پیک نیک های ساحلی باشد.

ساحل چانگی

کشور سنگاپور یکی از پرگردشگر ترین کشورهای آسیای شرق می باشد که در کنار مدرن و پیشرفته بودن خود، از جذابیت های بی شماری برخوردار است. در این کشور توریستی زیبا به قدری جاذبه برای بازدید وجود دارد که حتی یک برنامه ریزی خوب و دقیق هم نمی تواند همه آنها را شامل شود. با این وجود شما می توانید جاذبه هایی را که در این مقاله سعی کردیم به ترتیب معرفی کنیم را در الویت گشت و گذار خود در سنگاپور قرار دهید و یک سفر به یادماندنی برای خود خلق کنید.

سوالات متداول

بهترین زمان سفر به سنگاپور چه زمانی می باشد؟

در ماه های آذر تا خرداد بهترین زمان سفر به سنگاپور می باشد.

تور سنگاپور را از کجا تهیه کنیم؟

کافی است برای دریافت تمام خدمات، به تور سنگاپور مراجعه کنید

آیا سنگاپور کشور گرانی برای سفر می باشد؟

بله سنگاپور از جمله کشور های گران آسیا برای سفر می باشد.

آیا شهروندان ایرانی برای سفر به سنگاپور به ویزا نیاز دارند؟

بله. ویزای سنگاپور به شکل الکترونیکی می باشد و در صورت تکمیل مدارک حدود ۱۴ روز کاری طول می کشد.

راهنمای سفر

بهترین های سفر به هر جای دنیا را در بخش راهنمای سفر مهروگشت مشاهده کنید