جاهای دیدنی تایلند

جاهای دیدنی تایلند

مهروگشت » تور آسیایی » تور تایلند » جاهای دیدنی تایلند

یکی از محبوب ترین و زیباترین مقاصد برای سفر، کشور تایلند است. اگر بخواهیم جاهای دیدنی تایلند را که باعث جذب تعداد زیادی گردشگر شده نام ببریم ، میتوانیم به بناهای تاریخی ، بازارهای شلوغ و طبیعت سرسبز ، اشاره کنیم. وجود مردمان خونگرم و معابد باستانی و مذهبی، سفر را برای گردشگران بسیار لذت بخش کرده و توجه بسیاری را به خود جلب میکند.

یکی از بزرگترین مزایای سفر به تایلند، هزینه های اقتصادی آن از اول تا آخر سفر می باشد. به دلیل پرواز مستقیم، هزینه سفر بسیار کاهش می یابد و همچنین داشتن اقامت گاه های اقتصادی و غذاهای خوشمزه و ارزان، این کشور را به یک مقصد عالی و مقرون به صرفه برای ایرانیان تبدیل میکند. اگر شما هم از افرادی هستید که اشتیاق سفر به تایلند را دارند، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید جاهای دیدنی بیشتری را به برنامه سفر خود اضافه کنید.

بازارهای شناور بانکوک

بازارهای شناور بانکوک، متفاوت ترین تجربه خرید و گشت و گذار را به شما هدیه می دهند. در این بازارها تعداد زیادی قایق های چوبی رنگارنگ وجود دارند که بر روی کانال های آب شناور بوده و فروشندگان بر روی آنها در حال فروش محصولات خود هستند. با گردش در بازارهای شناور بانکوک، شما با فرهنگ تایلند بیشتر آشنا شده و علاوه بر صنایع دستی می توانید میوه های استوایی ، غذاهای سنتی و محلی و حتی سبزیجات تازه خریداری کنید. چند بازار شناور معروف تایلند عبارتند از:


بازار شناور دمنوئن سادواک:

این بازار در حدود 100 کیلومتری جنوب غربی بانکوک قرار دارد و بازدید بدون هیچ هزینه ای برای عموم آزاد است.

بازار شناور آمفاوا:

این بازار در 90 کیلومتری جنوب غربی بانکوک قرار دارد و بازدید بدون هیچ هزینه ای برای عموم آزاد است.

بازار شناور تالینگ چان:

این بازار در نزدیکی شهر بانکوک قرار دارد و نسبت به دو بازار قبلی، دسترسی به آن آسان تر است. همانند دو بازار قبلی، بازدید بدون هیچ هزینه ای برای عموم آزاد است.

جاهای دیدنی تایلند – دریاچه زمرد سبز

دریاچه زمرد سبز یکی از زیباترین و دیدنی ترین محل ها برای گردشگران از سراسر دنیا است که در استان کرابی قرار دارد. این دریاچه آب بسیار زلال و صخره های شگفت انگیزی دارد و صحنه چشم نوازی را برای توریست ها به ارمغان می آورد . دلیل زلالی همیشگی دریاچه ، وجود کانال های زیرزمینی متصل به دریا است و همچنین به خاطر داشتن آب سبز رنگ و صاف، زمرد سبز نامیده می شود.

هزینه:
بلیت برای بزرگسالان :200 بات تایلندی (تقریبا 6 دلار آمریکا)
بلیت برای کودکان: 100 بات تایلندی (تقریبا 3 دلار آمریکا)

پارک ملی خائویای

پارک ملی خائویای، اولین پارک ملی تایلند ، از بزرگترین و زیباترین های این کشور محسوب می شود. این پارک در سال 1962 ساخته شده است ، در استان ناخون راتچاسیما قرار داشته و 3 ساعت با شهر بانکوک فاصله دارد. طبیعت آن بسیار چشم نواز بوده و به دلیل حیات وحش متنوع خود ، مکانی مناسب برای گردشگران و عکاسان است. همچنین با پیاده روی یا دوچرخه سواری کردن ، میتوان از مسیر و آبشارهای زیبای آن لذت بیشتری برد.

هزینه:
بلیت برای بزرگسالان :400 بات تایلندی (تقریبا 11 دلار آمریکا)
بلیت برای کودکان: 200 بات تایلندی (تقریبا 6 دلار آمریکا)

خیابان خائوسان

خیابان خائوسان یکی از معروف ترین و شلوغ ترین خیابان های بانکوک است و اکثر گردشگران آن را به عنوان مرکز پیاده روی جهان می شناسند. این خیابان طول کوتاه و در حدود 400 متر دارد و در منطقه پراناکون بانکوک قرار دارد. کوتاه بودن مسافت این خیابان مانع شهرت آن نمی شود ، چرا که وجود فروشندگان و بازارهای ارزان قیمت آن باعث شده تا بسیار پرهیاهو و پرانرژی باشد. اکثر افرادی که به این خیابان سفر کرده اند، بر جاری بودن حس زندگی در این بازار اتفاق نظر دارند.
هزینه:
بازدید از این خیابان برای عموم آزاد است و هیچ هزینه ای ندارد.

ساحل ریلی


این خلیج در استان کرابی تایلند قرار دارد و جز محبوب ترین مقاصد گردشگری تایلند است. دلیل محبوبیت و معروفیت این خلیج زیبا، وجود سواحل شنی سفید، صخره های مرتفع و آب های صاف است.از تفریحات معروف خلیج ریلی میتوان به صخره نوردی ، غواصی و غار نوردی اشاره کرد. این خلیج از طریق قایق قابل دسترسی است و 4 ساحل اصلی دارد : ریلی غربی ، ریلی شرقی ، تون سای و پرانانگ.
هزینه:
ورود به خلیج ریلی هزینه ای ندارد، اما برای رسیدن به آنها باید از قایق های محلی استفاده کنید که هزینه های آنها برابر: 100 تا 150 بات تایلندی (تقریبا 3 تا 4 دلار آمریکا)

خلیج مایا

از دیگر خلیج های معروف تایلند میتوان به خلیج مایا اشاره کرد که در جزیره فی فی له ، در استان کرابی قرار دارد. این خلیج به دلیل اینکه موقعیت مکانی برای فیلم ساحل لئوناردو دیکاپریو بود شهرت زیادی پیدا کرد و گردشگران زیادی به آن جذب شدند. البته که زیبایی های آن همچون شن سفید و آب های فیروزه ای رنگ نیز بی تاثیر نیستند.
هزینه:
بلیت برای بزرگسالان :400 بات تایلندی (تقریبا 11 دلار آمریکا)
بلیت برای کودکان: 200 بات تایلندی (تقریبا 6 دلار آمریکا)

موهین خائو

موهین خائو که به عنوان استون هنج تایلند نیز شناخته می شود، به دلیل داشتن صخره های سفید آهکی بسیار معروف است و طبیعت بکر گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.موهین خائو در استان چایاپوم در شمال شرقی تایلند قرار دارد. به دلیل مناظر زیبایی که در هنگام طلوع و غروب خورشید رقم میخورد، فرصت های عکاسی زیادی را برای گردشگران به وجود می آورد.

هزینه:
بلیت برای بزرگسالان: 200 بات تایلندی (تقریبا 6 دلار آمریکا)
بلیت برای کودکان:100 بات تایلندی (تقریبا 3 دلار آمریکا)

معابد تایلند

از زیباترین جاهای دیدنی تایلند، میتوان به معبد های آن اشاره کرد که تعداد آنها بالا و جنبه مذهبی و تاریخی دارند. زیبایی و باستانی بودن آنها باعث شده گردشگران علاقه فراوانی نسبت به معابد نشان دهند و از موقعیت مکانی های مورد علاقه عکاسان باشد. از معروف ترین معابد میتوان به معبد آرون ، معبد سفید ، معبد وات فو ، معبد وات چایواتانارام و معبد وات پراکائو اشاره کرد. با ما همراه باشید تا با آنها بیشتر آشنا شوید .

معبد آرون

معبد آرون در کرانه غربی رودخانه چائو فرایا در بانکوک قرار دارد. یکی از دلایل محبوبیت این معبد دقیقا به خاطر قرار گرفتن کنار رودخانه است و نورپردازی آن هنگام تاریکی هوا ، باعث می شود زیبایی آن چند برابر شود.

هزینه :
بلیت برای بزرگسالان: حدود 100 بات تایلندی
بلیت برای کودکان:حدود 50 بات تایلندی

معبد سفید

از این معبد میتوان به عنوان یکی از منحصر به فرد ترین مکان های دیدنی و تاریخی تایلند یاد کرد . معبد سفید در 15 کیلومتری جنوب غربی شهر چیانگ رای قرار دارد و به دلیل معماری آن که تماما با رنگ سفید کار شده است، بسیار محبوبیت دارد. رنگ سفیدی که در این معبد به کار رفته است، نماد پاکی و خلوص بوده و میتوان گفت به خلوص دین بودا و دوری از مسائل دنیوی اشاره دارد.

هزینه:
بلیت برای بزرگسالان: حدود 50 بات تایلندی
بلیت برای کودکان:حدود 25 بات تایلندی

معبد وات فو

معبد وات فو که به معبد خوابیده نیز شهرت دارد ، در نزدیکی اسکله تاتین و گرند پالاس قرار دارد و می توان گفت یکی از قدیمی ترین و مقدس ترین معابد شهر بانکوک است. این معبد به دلیل مجسمه بودا بزرگی که به شکل خوابیده در آن قرار دارد معروف است. این مجسمه عظیم 46 متر طول و 15 متر ارتفاع دارد .

هزینه :
بلیت برای بزرگسالان: حدود 200 بات تایلندی
بلیت برای کودکان:حدود 100 بات تایلندی

معبد وات چایواتانارام

از این معبد میتوان به عنوان تاریخی ترین معبد تایلند یاد کرد . معبد وات چایواتانارام در کنار رودخانه چائو فرایا در شهر آیوتایا قرار دارد. در سال ۱۶۳۰ شاه پرسات تونگ به عنوان یادبودی از مادرش ، معبد وات چایواتانارام را ساخت و امروزه شاهد سفر بسیاری از گردشگران و علاقمندان به این معبد باشکوه و تاریخی هستیم.

هزینه :
بلیت برای بزرگسالان: حدود 50 بات تایلندی
بلیت برای کودکان:حدود 25 بات تایلندی

معبد وات پراکائو

معبد وات پراکائو، که به عنوان “معبد بودای زمردین” مشهور است، جز مقدس ترین معابد بودایی تایلند محسوب میشود. این معبد در محله گراند پالاس در مرکز بانکوک قرار دارد و به دلیل مجسمه بودای زمردین، به این نام معروف است. این مجسمه یکی از مهمترین ها بوده و مردم کشور تایلند احترام خاصی به آن قائل هستند. معبد وات پراکائو یکی از محبوب ترین ها در کشور تایلند است، چرا که معماری و نقاشی های دیواری آن ، عقاید هندو و بودا را به رخ میکشد ، به همین دلیل مراسمات مهمی همچون تاج گذاری و تشریفات سلطنتی و مذهبی در این معبد زیبا برگزار میشود.

هزینه :
بلیت برای بزرگسالان: حدود 500 بات تایلندی
بلیت برای کودکان:حدود 250 بات تایلندی

جاهای دیدنی تایلند در چیانگ رای

چیانگ رای به دلیل جاذبه های طبیعی و فرهنگ غنی لانا بسیار معروف بوده و هر ساله تعداد بسیاری گردشگر را به خود جذب میکند. این شهر در شمال تایلند، در 860 کیلومتری شهر بانکوک و در نزدیکی مرزهای میانمار و لائوس قرار دارد. از جاذبه های گردشگری معروف این شهر می توان به معبد سفید، معبد آبی، موزه خانه سیاه و باغ های مائه فا لوآنگ اشاره کرد که از بهترین جاهای دیدنی تایلند محسوب میشوند.

جاهای دیدنی تایلند در پارک فانوم رانگ

پارک تاریخی فانوم رانگ در منطقه چالوم فرا کیات، استان بوریرام، تایلند قرار دارد. جالب است بدانید این پارک در دوران امپراتوری خمر، بر روی یک کوه آتشفشانی خاموش در ارتفاع 402 متری ساخته شده است. معماری باشکوه معبدهای پارک ، هر گردشگری را برای بازدید وسوسه میکند. البته که جاذبه های دیگری همچون پلکان ها و تراس ها، عمارت پادشاهی، پل هایی با مجسمه های اژدها و گالری هایی که شامل نقاشی و کتیبه های تاریخی میشوند نیز در جذب بازدید کنندگان بی تاثیر نیستند و از بهترین جاهای دیدنی تایلند به شمار می آیند.
هزینه:
بازدید از این خیابان برای عموم آزاد است و هیچ هزینه ای ندارد.

بازار آخر هفته چاتوچاک

بازار آخر هفته چاتوچاک یکی از شلوغ ترین و بزرگترین بازارهای تایلند است که به نام “جی جی مارکت” نیز شناخته میشود.همانطور که از نامش پیداست، در منطقه چاتوچاک بانکوک ، و در خیابان کامفائنگ فت 2 قرار دارد. در این بازار بیش از 15 هزار غرفه وجود دارد و انواع کالاها به فروش میرسد . همین ویژگی، بعلاوه بزرگی و زیبایی این بازار ، باعث شده است تا هر آخر هفته بیش از 200 هزار بازدید کننده را به خود جذب کند. همچنین در این بازار مذاکره بر سر قیمت ها یا به اصطلاح همان چانه زنی بسیار رایج است!
هزینه:
بازدید از این خیابان برای عموم آزاد است و هیچ هزینه ای ندارد.

جاهای دیدنی تایلند – بانکوک

بانکوک ، پایتخت تایلند، از پربازدید ترین شهرهای جهان است، چرا که بیشتر جاذبه های گردشگری معروف و محبوب مسافران در این شهر قرار دارد. از جمله آنها می توان به بازار شناور دمنوئن سادواک ، خیابان خائوسان و معابد تاریخی همچون معبد وات پراکائو اشاره کرد. بانکوک در نزدیکی خلیج تایلند قرار دارد و به دلیل اینکه در مرکز کشور قرار دارد، دسترسی آسانی را به سایر نقاط تایلند در اختیار شما قرار می دهد.

جاهای دیدنی تایلند – هواهین

هواهین ، شهری زیبا و قدیمی ، در استان پراچو اپ خیری خان قرار دارد و در ساحل غربی خلیج تایلند واقع شده است. این شهر ترکیبی از فرهنگ های محلی و غنی تایلند و همچنین امکانات مدرن است که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. جاذبه های گردشگری معروف این شهر شامل کاخ کلای کانگ وون، بازار شبانه هواهین و ایستگاه راه آهن هواهین، که از قدیمی ترین و چشم نوازترین ایستگاه های تایلند است، میشود. به اعتقاد بسیاری، ایستگاه راه آهن در لیست بهترین جاهای دیدنی تایلند قرار دارد.

جاهای دیدنی تایلند – پوکت

اگر عاشق طبیعت و دریا هستید، این مقصد را از دست ندهید! چرا که جزیره پوکت به دلیل داشتن جنگل های سرسبز ، آب های فیروزه ای و سواحل بی نظیر، به “بهشت تایلند” معروف است. پوکت بزرگترین جزیره تایلند بوده و در جنوب غربی این کشور، در دریای آندامان قرار دارد. از محبوب ترین تفریحات این جزیره می توان به غواصی، قایق سواری با قایق های بامبو و موج سواری اشاره کرد.

جاهای دیدنی تایلند – کرابی

به جرات میتوان گفت که کرابی ، از بکرترین مناطق واقع در تایلند است. شهر کرابی در جنوب کشور تایلند، در ساحل دریای آندامان قرار دارد و بیش از 130 جزیره خاص و محبوب را دارا است. از قسمت های چشم نواز این منطقه میتوان به سواحل شنی سفید و صخره های آهکی اشاره کرد. همچنین مناطق تفریحی و گردشگری این شهر شامل جزایر فی فی و پارک فان کرابی میشود. در شهر کرابی، رودخانه ای با همین نام وجود دارد که به خلیج فانگ نگا می ریزد.

پاتایا

پاتایا، شهر ساحلی در استان چونبوری و در ساحل شرقی خلیج تایلند ، از دسته مقاصدی است که محبوبیت آن روز به روز برای گردشگران بیشتر می شود. علاقمندان به ورزش های آبی به دلیل سواحل زیبا و دوست داشتنی و همچنین دوستداران آفتاب ، این شهر را برای سفر خود انتخاب میکنند. همچنین شهر پاتایا، به دلیل زندگی پر جنب و جوش و تنوع فعالیت های تفریحی شهرت زیادی بدست آورده است.

نتیجه

تایلند کشوری بسیار زیبا با جاذبه های بی نظیر برای علاقمندان به سفر است. در این مقاله فقط با بخش کوچکی از جاهای دیدنی این کشور زیبا آشنا شدیم. بی نهایت معبد، مکان های تاریخی، مکان های تفریحی و طبیعت بکر و چشم نواز در این کشور هستند که هر ساله میلیون ها گردشگر را به خود جذب میکنند.
سفر به تایلند میتواند برای ایرانیان بسیار مقرون به صرفه باشد ، چرا که شامل پرواز مستقیم میشود. علاوه بر نکاتی که در این مقاله گفتیم ، ممکن است هزینه ها و قیمت بلیت ها در تخفیفات و شرایط ویژه تغییر کند بنابراین بهتر است قبل از سفر اطلاعات به‌روز را بررسی کنید. در برخی جاهای دیدنی تایلند ، بلیت برای کودکان زیر 12 سال رایگان است و این نیز به دیگر مزیت های به صرفه بودن این سفر اضافه میشود.
اگر شما هم در دسته افرادی هستید که مشتاق گردش در این کشور تاریخی شده اند، می توانید از مشاورین مهروگشت سوالات خود را در رابطه با سفر به تایلند بپرسید. فقط کافی است با شماره زیر تماس بگیرید .

سوالات متداول

بهترین زمان سفر به تایلند چه زمانی می باشد؟

بهترین زمان برای سفر فصل های پاییز و زمستان می باشد.

آیا برای تور تایلند نیاز به اخذ ویزا دارید؟

بله. مسافران برای سفر به تایلند نیاز به اخذ ویزای توریستی دارند.

نحوه رزرو تور تایلند چگونه است؟

شما می تئوانید با مراجعه به لینک تور تایلند اقدام به رزرو تور کنید.

راهنمای سفر

بهترین های سفر به هر جای دنیا را در بخش راهنمای سفر مهروگشت مشاهده کنید